ראשי / מטה אנוש

מטה אנוש

ד”ר הלה הדס, מנכ”לית

ד”ר הלה הדס, מנכ”לית

בעלת תואר ד”ר בביולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון, מכהנת כמנכ”לית העמותה משנת 2007.
לפני מינויה למנכ”לית עמותת אנוש, הייתה במשך שש שנים מנכ”לית מכללת אחווה, ושותפה למהלכים לאומיים שמטרתם הנגשת ההשכלה הגבוהה באמצעות גופים אקדמיים שאינם אוניברסיטאות.
במקביל, היא פעילה מאד בתחום ההתנדבותי: בצד הישראלי של שותפות 2000 (שותפות ביחד) מודיעין- רוצ’סטר (ארה”ב) – רשת הקהילות השותפות של הסוכנות היהודית המחברת ויוצרת קשרים חברתיים וארוכי טווח בין קהילות יהודיות בארץ ובעולם בדגש על זהות יהודית ועשייה משותפות. התכנית מקשרת 450 קהילות יהודיות בכל העולם באמצעות 46 שותפויות ו- 10,000 מתנדבים משני עברי האוקיינוס.
ד”ר הדס ממשיכה לפעול בהתנדבות במכללה האקדמית אחווה כחברה בוועד המנהל ובאסיפה הכללית שלה; חברת חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-אביב יפו.

אריק כהן, מנהל החטיבה הציבורית

אריק כהן, מנהל החטיבה הציבורית

עם סיום לימודי העבודה סוציאלית (2004) עסקתי במגוון תפקידים עם מגוון אוכלוסיות, ביניהם: נוער בסיכון ,אוכלוסיית חיילים כקצין בריאות נפש וכמו כן בהנחיית קבוצות בתחום פגיעות מיניות.
במקביל לסיום לימודי התואר השני בעבודה סוציאלית בשנת 2012 נכנסתי לתחום השיקום, תחילה כמנהל הוסטל ובהמשך כמנהל מערך דיור והוסטלים, ומשנת 2015 כמנהל מקצועי בתחום הדיור.
המעבר בין מגוון התפקידים הביא אותי להבנה ולהכרה כי בריאות הנפש זה המהלך שמלווה את סיפור חיינו, ועלינו כחברה ללמוד להכיל את האחר ולסייע לו להשתלב בקהילה ולחיות חיים מלאים.
אני רואה בתחום הדיור השיקומי, אשר עבר תמורות בשנים האחרונות, מסגרת המסייעת לשילוב קהילתי, מניעת סטיגמה והדרה ומאפשרת לכול אחד מהמתמודדים אשר מקבל מאיתנו שירותים אלה חיים שיוונים ועצמאיים כשווה בין שווים.

 לירון גורגוב, מנהל כספים

לירון גורגוב, מנהל כספים

בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות – אונ’ בן-גוריון. משמש בתפקיד מנהל הכספים משנת 2014.
בתוקף תפקידו אחראי על מערך הניהול הכספי בעמותה, הפקת דו”חות כספיים שנתיים. פועל לקידום הפעילות הפיננסית בהתנהלות מול הסניפים מחד, מול משרדי הממשלה, וארגוני חוץ מאידך.

שי נטע, מנהל חטיבת פיתוח משאבים

שי נטע, מנהל חטיבת פיתוח משאבים

בוגר תואר ראשון בצילום מאוניברסיטת F.I.T בניו יורק ותואר שני במנהל עסקים.
עוסק בשיווק ופרסום משנת 2001 עם התמחות במדיה דיגיטלית. הגעתי לאנוש ב-2014 אחרי שנמאס לי לעשות פרסומות לקורנפלקס.
מאמין שתחום בריאות הנפש הוא אחד מהאתגרים השיווקיים המורכבים ביותר שיש.

שושי ריפשטיין, מנהלת משאבי אנוש

שושי ריפשטיין, מנהלת משאבי אנוש

בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני במנהל עסקים. מנחת קבוצות ומאמנת לאימון אישי ניהולי ואימון מבוגרים ובני נוער להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז.
עובדת בתחום משאבי אנוש כ- 25 שנים בארגוני הייטק ופארמה.
לאנוש הגעתי לפני חמש שנים ולשמחתי נגלה לעיני עולם של עשיה חברתית ענפה, מקצועית ומרתקת.
מאמינה שהאדם במרכז, וכמנהלת משאבי אנוש רואה אחריות לכך שכל עובד ועובד בעמותה מרגע קליטתו בעמותה ולאורך כל חייו האירגוניים, יקבל את כל הנדרש לביצוע תפקידו בצורה איכותית ומקצועית.

ידידיה זלינגר, מנהל תפעול

ידידיה זלינגר, מנהל תפעול

בעל ניסיון של כ-20 שנה בתפעול, בינוי ורכש. בוגר תואר ראשון במנהל עסקים.
מנהל משאבי אנוש לשעבר ובעל הכשרות בפיקוח בענף הבנייה.
מאמין שתפקידי הוא לתמוך ולעזור לאנשי המקצוע בתחום בריאות הנפש, ולהשלים את החסר בצד המבני והלוגיסטי.

 עו”ד שנית סוקולובסקי-יואש, מזכירת העמותה ועוזרת מנכ”ל

עו”ד שנית סוקולובסקי-יואש, מזכירת העמותה ועוזרת מנכ”ל

בוגרת תואר משולב במשפטים (L.L.B) ובמנהל עסקים (A.B) של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
את התמחותי המשפטית התחלתי בתחום דיני המשפחה והירושה, לאחר מספר שנים של עבודה במשרדים פרטיים עברתי למגזר השלישי ועבדתי כיועצת משפטית בעמותת “אקים ישראל” שם נחשפתי לעשייה המשפטית – חברתית ולמגוון השירותים להם זכאים אנשים עם מוגבלויות.
בחמש השנים האחרונות שהיתי עם משפחתי בשליחות משרד החוץ באוזבקיסטן ובמדריד. במרץ 2016 התחלתי עבודתי בעמותת אנוש במטרה לקדם זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות נפשית.
אני מאמינה שעבודה משפטית משמעותית יש לה ערך רב בבניית חברה מתוקנת, מכילה ומאפשרת יותר.

לירון דוד, מנהלת תחום קשרים בין לאומיים

לירון דוד, מנהלת תחום קשרים בין לאומיים

בוגרת התכנית המשולבת למשפטים ולעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית (B.S.W, LL.B) ובעלת תואר מוסמך במשפטים (LL.M).
את התמחותה במשפטים עשתה לירון בבית המשפט העליון ולאחר מכן עבדה כעורכת דין במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. לירון החליטה לעבור לפעילות במגזר השלישי ושימשה כמזכירת עמותה ועוזרת מנכ”ל באנוש.
בתפקיד זה ריכזה לירון את ההיבטים המשפטיים בפעילות העמותה והאורגנים הניהוליים בה, סייעה בפיתוח אסטרטגיה ארגונית, ופעלה לקידום תחום המדיניות והחקיקה ולחיזוק קשרי ממשל וחברה אזרחית.
כמו כן פעלה לירון לריכוז ההיבטים המשפטיים בעבודת השיקום בבריאות הנפש ופעלה להפצת הידע בארגון ומעבר לו.
לירון שותפה לפורומים וקואליציות של החברה האזרחית לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות ופועלת לשינוי מדיניות בתחום בריאות הנפש. במקביל לאלה, קידמה לירון את פעילות העמותה בזירה הבינלאומית ופעלה להכרה באנוש כארגון בעל מעמד מייעץ לאום וכיום מנהלת את תחום הקשרים הבינלאומיים של העמותה.
לירון מעורבת בכתיבה אקדמית ופרסמה מספר מאמרים בתחום של זכויות חברתיות בכתבי עת משפטיים בישראל.

 סילביה אזולאי, מנהלת תחום משפחות והד-ספייס

סילביה אזולאי, מנהלת תחום משפחות והד-ספייס

בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית ופסיכותרפיסטית ממוקדת. בעלת ניסיון רב בעבודה עם משפחות.
משפחה המתמודדת עם מחלת נפש של יקירה חווה רגשות לא פשוטים של כאב, כעס, בושה, אשמה ולעיתים ייאוש. בנוסף לכל אלו, הסטיגמה החברתית והעצמית מקשה על המשפחה להיפתח ולהיעזר.
אני מאמינה שבסביבה תומכת ובטוחה, למשפחה יש הזדמנות לעבור תהליך בו לצד המחלה מתגלים כוחות ודרכי התמודדות המאפשרים לה לנהל חיים בעלי משמעות. משפחה שמתחזקת, יכולה לתמוך וללוות את יקירה בדרך מטיבה ומקדמת החלמה.
בנוסף לעבודה הישירה עם המשפחות, אנו עוסקים בפעילות מקצועית מערכתית לטובת העלאת המודעות למה שקורה במשפחה שמתמודדת עם מחלת יקירה ובכך מסיעים בתהליך שינוי עמדות והפחתת הסטיגמה.
תחום משפחות מונה את מרכזי מילם- מרכז ייעוץ למשפחות מתמודדים, שרות משפחות בסניפים ותוכנית מיתרים- מרכזי סיוע למשפחות שיקירן התאבד.

מירב גיבר שאול, מנהלת מכירות ארצית

מירב גיבר שאול, מנהלת מכירות ארצית

בעלת ניסיון בתחום המכירות 20 שנה. מכירות זו לא מילה גסה.
ישנה התרגשות עצומה למכור מוצר שיוצר ע”י המתמודדים שלנו, המוצר מכיל בתוכו סיפור שלם.
המוטו שלי: “אל תקנה כי המוצר מיוצר בעמותה, תקנה כי המוצר איכותי, בלתי מתפשר, מעוצב, מדויק, מפתיע ומתאים בדיוק למה שחיפשת" – אלו הם מוצרי העמותה. אחרי שקניתם, תבינו מהי המשמעות של הקניה בעבור המתמודדים, ואחרי שתבינו, לא תפסיקו לחייך. מבלי להתכוון, עשינו לכם טוב.

הדס גלבוע, מנהלת איכות וידע

הדס גלבוע, מנהלת איכות וידע

בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב. פועלת כתשע שנים בתחום החברתי קהילתי עם דגש על חיבורים לקהילה. מאמינה שתפקידנו כחברה הוא לתת הזדמנות אמיתית לכל אדם להשתלב בחיים החברתיים, לתרום ולהיתרם.

טלי יברבאום בלס, מנהלת מערכות מידע ודיגיטל

טלי יברבאום בלס, מנהלת מערכות מידע ודיגיטל

בוגרת לימודי תקשורת SEM/SEO ומדיה חברתית, מוסמכת מיקרוסופט MCSE, SQL ואבטחת מידע.
בעלת ניסיון של 15 שנה בתחום מערכות מידע ו כ- 9 שנים בעולם השיווק והדיגיטל.
לעמותת אנוש הצטרפתי בסוף 2017, מתוך רצון לשווק מטרה חברתית ראויה, להוביל תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ולהיות חלק מהמגמה של שינוי הסטיגמה איתה מתמודדים אנשים עם מוגבלות נפשית.

לירון באוכנר, מנהלת פיתוח משאבים

לירון באוכנר, מנהלת פיתוח משאבים

בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה מהמרכז האקדמי רופין.
הצטרפתי למטה אנוש לאחר שש שנים בניהול שיווק וגיוס משאבים בהדסה נעורים (מבית הסוכנות היהודית).
אני בעלת ניסיון של מעל ל-15 שנים בשיווק, גיוס, פיתוח משאבים ושיתופי פעולה מחברות עסקיות והמגזר השלישי.
חושבת שיש לעשות הכל בכדי למגר את הסטיגמה שנוצרה למחלות נפש ומאמינה בזכות של כל אדם לחיות חיים מספקים ובעלי משמעות.

דנה גלילי, מנהלת מרקום

דנה גלילי, מנהלת מרקום

בעלת ניסיון של למעלה מ- 15 שנים במגוון תפקידים המשלבים שיווק, פרסום, יחסי ציבור, גיוס משאבים ושיתופי פעולה.
בשנת 2015 החלטתי לעבור לעולם החברתי ולשלב את הידע והניסיון מתחום השיווק יחד עם מטרות חברתיות.
לאנוש הגעתי לאחר ארבע וחצי שנים בעמותת גדולים מהחיים המסייעת לילדים חולי סרטן, שם למדתי ששיווק בעמותה הוא לא מילה גסה ושיש הרבה אנשים טובים באמצע הדרך.

טל רוקח, מנהלת תחום תעסוקה

טל רוקח, מנהלת תחום תעסוקה

גרה בלוד נשואה ואמא לששה ילדים, עובדת סוציאלית ובעלת תואר שני בייעוץ ארגוני.
עבדתי כעשור במערך השירות הלאומי כעובדת סוציאלית, בליווי הצוותים והמתנדבים.
בתפקידי האחרון ניהלתי את תכנית רמפה בתבת, ג’וינט ישראל, תכנית המלווה אנשים עם מוגבלות בתהליך הכנה לתעסוקה.
מאמינה כי התעסוקה הינה מרכיב משמעותי בתהליך ההחלמה, מחד, וניהול המחלה הינו מרכיב משמעותי במסוגלות התעסוקתית.
התעסוקה המגוונת באנוש מאפשרת לכל מתמודד למצוא את נקודת הפתיחה המתאימה עבורו וממנה לצמוח ולהתפתח תוך כדי ליווי מקצועי משמעותי.
אני מאמינה בצוותים שלנו בשטח, ביכולת שלהם לפתח מענה למקבלי השירות, לחשוב ולפעול ביצירתיות, ולהוציא מכל אחד, נותני ומקבלי שירות את הניצוץ שמדליק אותו לעשייה והתקדמות.
ועוד מילה קטנה- העולם הטכנולוגי מריץ אותנו בקצב אחר בכל תחומי החיים. חשוב ללמוד להשתמש בו לפיתוח שלנו ושל מקבלי השירות! אני אוהבת לעסוק בכך, ולהנגיש טכנולוגיות שונות לשימוש מיטיב של כל האוכלוסיות.

רועי אפשטיין, מנהל תחום תעסוקה

רועי אפשטיין, מנהל תחום תעסוקה

בוגר תואר ראשון בעבודה סוציאלית במכללת תל חי ותואר שני בלימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב.
עסקתי כעשור בתפקידי ניהול בארגונים הפועלים בתחום התמכרויות, דרי רחוב ושיקום.
לאחר שצברתי ניסיון בניהול צוותים רב מקצועיים והדרכת עובדים, הצטרפתי לעמותת אנוש כמנהל תחום תעסוקה.
תחום התעסוקה מתפתח ומשתנה בקצב מהיר, מהווה חלק אינטגרלי, חשוב ומשמעותי בתהליך שיקומי. אני פועל מתוך הכרה בחשיבות ההתבוננות באדם כשלם על קשת החוזקות, האתגרים, המאוויים, הכמיהות, הרצונות והתנאים הסביבתיים והקהילתיים שלו.
מאמין בהזדמנות המופלאה ששירות תעסוקה יכול ליצר כאשר הוא מותאם, מדויק ותומך בשאיפותיו ובתחושת המסוגלות העצמית של האדם.

שירית פרל לוי,  מנהלת מקצועית ארצית תחום פנאי חברה וקהילה

שירית פרל לוי, מנהלת מקצועית ארצית תחום פנאי חברה וקהילה

בוגרת תואר שני בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
עוסקת בליווי ופיתוח מענים לאוכלוסיות מיוחדות כבר למעלה מ 16 שנים.
לעמותת אנוש הגעתי לפני כשמונה שנים, לאחר שניהלתי רצף שירותים לדרי רחוב ומכורים בעמותת שק"ל, ירושלים.
בעלת ניסיון רב בניהול צוותים ומסגרות שיקום. בשנתיים האחרונות עוסקת בניהול מקצועי של תחום קהילה, חברה ופנאי המכיל בתוכו את תחום המתנדבים, קידום בריאות בקרב מקבלי שירות ועובדים, שירותי הפנאי הניתנים בעמותה למקבלי השירות (מרכזים חברתיים) וכן יצירת קשרים קהילתיים ושיתופי פעולה נרחבים עם גופים נוספים לצורך היכרות עם עולם בריאות הנפש, הפחתת סטיגמה והשתייכות קהילתית.
מאמינה באדם ובכוחה של קהילה ושל חיבורים פנים וחוץ ארגוניים ביכולת לייצר שינוי עמדות בחברה בה אנו חיים ולאפשר למקבלי השירות שלנו לחיות חיים מאושרים יותר, משמעותיים יותר ולחוש תחושת שייכות לקהילה הסובבת אותם.
מתגוררת במושב אביעזר בעמק האלה, בזוגיות +4 ילדים.

נופר מור, מנהלת איכות השירות

נופר מור, מנהלת איכות השירות

אני בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב וחוקרת סטיגמה מופנמת בקרב א.נשים שהתמודדו עם מצבי קצה נפשיים.
בשנת 2012 התחלתי לעסוק בתחום בריאות הנפש והתאהבתי. מאז, התנסיתי במגוון תפקידים במערך הפסיכיאטרי ומצאתי את מקומי וביתי המקצועי בשירותי השיקום של עמותת אנוש.
לאורך השנים עבדתי בתחום השיקום החברתי, ניהלתי מסגרות בתחום השיקום התעסוקתי ועסקתי בליווי מנהלים.
היום אני מנהלת איכות השירות בעמותה ובכל מה שאני עושה אני חושבת גם על הצוותים וגם על מקבלי ומקבלות השירות שלנו.
אני מאמינה בא.נשים וביכולת שלנו לראות אחד את השני, לסייע אחד לשני ולזהות יחד הזדמנויות לשינוי והתפתחות.
בשבילי, להיות חלק מתהליך של מישהו או מישהי זו זכות ענקית ומרגשת.

ליאור אביאל פרץ, מנהלת תחום הדיור וההוסטלים

ליאור אביאל פרץ, מנהלת תחום הדיור וההוסטלים

בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני במהל עסקים.
את דרכי המקצועית התחלתי לפני למעלה מעשור, בעבודה עם נערות וצעירות החשופות למצבי סיכון.
בתקופה זו התמקדתי בקידום חשיבה ביקורתית מגדרית תוך יצירת מרחב מכיל, לצד עיסוק יום יומי בתכנים של טראומה וטראומה מורכבת.
ב'אנוש', התחלתי כמנהלת דיור באר שבע, ובהמשך כאחראית פיתוח תחום צעירים וצעירות, בתקופה זו הייתי שותפה לפיתוח מודל דיור לצעירות אשר מתמודדות עם סימפטומים של טראומה מורכבת, וכן עסקתי בהטמעה של התחום תוך פיתוח כלים ומיומנויות לצוותי הדיור. מתוך כך בתפקידי הנוכחי, כמנהלת תחום הדיור, ממשיכה בקידום תפיסות אלה, תוך התבוננות רחבה והוליסטית על מקבלי השירותים, לצד שאיפה מתמדת למצוינות ומקצועיות של צוותי השיקום.
אני מאמינה כי לצד העלאת המודעות לתחום בריאות הנפש בכלל, ישנה חשיבות רבה לקידום התפיסה המכירה בכך כי בבסיסה של מחלת נפש, במקרים רבים יושב סיפור טראומתי, שאם נשכיל לשמוע אותו, נוכל ליצר מענים השמים את האדם במרכז.