מדד הסטיגמה שלנו הגיע לבית הנשיא – עוד צעד משמעותי במסע שלנו להפחתת הסטיגמה!

שתפו

בהתרגשות גדולה הענקנו היום את דו"ח מדד הסטיגמה לגב' מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה.

הדו"ח סוקר את השימוש הפוגעני בביטויים מעולם בריאות הנפש בתקשורת וברשתות החברתיות. המדד דירג ביטויים והתבטאויות פוגעניות בתחום בריאות הנפש, בהם נעשה שימוש בתקשורת, ברשתות החברתיות, בנאומים של נבחרי ציבור, ציוצים בטוויטר של מובילי דעה וקובעי מדיניות, בשנת 2021.

המדד נעשה בשיתוף עם "יפעת מחקרי מדיה" והוא יפורסם אחת לשנה גם במהלך השנים הבאות.

במפגש השתתפו: ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש, צופית גרנט, נשיאת העמותה, ד"ר יעל אלמוג זכאי – פילנטרופית ונציגת קרן אלמוג זכאי, נציגי הוועד המנהל של אנוש, מתמודדי נפש ובני משפחה של מתמודדים.

ד"ר הלה הדס: לאורך השנים נוכחנו לדעת כי אחד החסמים הגדולים בקבלת טיפול בקרב אנשים שחווים משבר נפשי הוא הסטיגמה השלילית של תחום בריאות הנפש. אנוש שמה לה למטרה להעלות את המודעות לקלות בה נעשה שימוש בביטויים מעולם בריאות הנפש כמילות גנאי. התרגשנו לקבל את ההזמנה להציג את הדו"ח לרעיית הנשיא בבית הנשיא. אני רוצה להודות לנשיא המדינה ולרעייתו על תמיכתם וקוראת לאנשי התקשורת, נבחרי הציבור, מעצבי דעת הקהל, סלבריטאים וכלל הציבור הישראלי, לעמוד יחד אתנו על המשמר, להימנע משימוש בביטויים אלו באופן פוגעני, ולסייע לנו ביצירת שיח לגיטימי בנושא בריאות הנפש ובהפחתת הסטיגמה כלפי אנשים עם מגבלה נפשית".

גב' מיכל הרצוג: "אני רוצה להודות לכם על הפתיחות, השיתוף ועל ההתגייסות לשרת את הציבור. להיות פעילים ופעילות בארגון שנותן מענה ציבורי זה אף פעם לא פשוט, אז אני מודה לכם. אני יודעת שזה מצריך משאבי נפש מעבר לזמן ולאנרגיות. אתם פעילים בארגון שהוא דוגמה ומופת לעמותה שמתנהלת בצורה נפלאה.

כולנו שווים כל אחד עם החולשות והחוזקות שלו ולכן חשוב שכולנו נדבר ונתקן את הטעויות בכדי באמת להוריד את חסמי הבושה ולהתמודד. זה יהפוך את החברה שאנו חיים בה לטובה וסובלנית הרבה יותר."


לדוח המלא >

 

קרדיט לצילום: תמר מצפי

עוד באותו עניין

תפריט