יותר פעילות, פחות מחלות

שתפו

כמה פעמים שמעתם את המשפט "אתם חייבים להתחיל לעשות ספורט"?
הרופא, החברים, ההורים – לפעמים נדמה שכל הסביבה מפצירה בנו לצאת ולהתאמן. לא סתם.
רבות דובר על הקשר בין פעילות גופנית לבריאות הפיזית, לנפש, לירידה במשקל, לחיזוק הביטחון העצמי, להתמודדות עם אתגרים ועוד.

מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי לפעילות גופנית יש יתרונות רבים יותר ממה שחשבנו ואנו רואים שיש קשר ישיר בין פעילות גופנית לשיפור יכולות קוגניטיביות ולמניעת מחלות.

אוריה הנסל, מנהלת מקצועית בשותף דרום ומדריכת כושר מוסמכת, מסבירה על הקשר.

הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות עבור המוח שלכם

לא זוכרים מה רציתם לעשות לפני ששיחת הטלפון הסיחה את דעתכם? יכול להיות שזה הזמן לנעול את נעלי הספורט ולצאת לפעילות גופנית.

מחקרים מראים שפעילות גופנית משפרת את הזרימה של הדם למוח ובכך משחררת חומרים שמצויים במוח ובשרירים, ומסייעים באופן ישיר לחזק את הזיכרון.
פעילות אירובית משפרת קוגניציה וזיכרון לטווח ארוך, בעיקר בקרב נשים.

חוקרת מדעי המוח, וונדי סוזוקי, טוענת שאפילו אימון בודד יכול לשפר את יכולת הקשב והריכוז שלנו וגם את מהירות התגובה שלנו למצבים. ההשפעה הזאת נמשכת בטווח של לפחות שעתיים מהאימון. אם תתאמנו באופן קבוע, תוכלו לשפר את יכולת הקשב והריכוז ואת הזיכרון לטווח ארוך. הפעילות גורמת לשינוי של ממש במבנה האנטומי של המוח.

מתאמנים יותר – חולים פחות
מחקרים רבים מצביעים על חשיבות העיסוק בפעילות גופנית במניעת מחלות כרוניות וביניהן מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן המעי הגס, סרטן השד ועוד.
מבלי להיכנס ליותר מדי מונחים רפואיים, ריכזנו לכם כמה דברים שחשוב לדעת:
סוכרת – פעילות גופנית גורמת להורדת רמות הגלוקוז בדם על ידי ניקוי הסוכרים מזרם הדם והעברתם לשימוש שרירי. התוצאה: פחות סוכר הזורם בדם ומכאן פחות סיכון לחלות בסוכרת או מזעור נזקים עתידיים.

  • לחץ דם – בזמן פעילות אירובית מתרחש בגוף תהליך התרחבות של כלי הדם שמאפשר לדם לזרום בצורה טובה יותר. כשהדם זורם ליתר המערכות בגוף בצורה חלקה יותר, קטן הסיכוי לסבול מיתר לחץ דם.
  • כולסטרול – הפעילות גורמת להעלאה של הכולסטרול הטוב וסילוק הכולסטרול הרע מהדם אל התאים בגוף. ההמלצה היא לשלב בין פעילות אירובית לאנאירובית לקבלת התוצאות המרביות והטובות ביותר. אם תתמידו ותקפידו על פעילות סדירה, יש סיכוי גבוה שתאזנו את רמות הכולסטרול שלכם.
  • סרטן המעי – פעילות גופנית סדירה יכולה להפחית בשליש את הסיכון לפתח פוליפים במעי ולמנוע התפתחות של סרטן המעי. ככל שמגבירים את הפעילות מבחינת עוצמה, משך או תדירות, מפחיתים את הסיכון לחלות.
  • מחלות לב וכלי דם – מי שעושה פעילות אירובית או אנאירובית מפחית את הסיכויים לחלות במחלות לבביות. כך גם לאחר ניתוח מעקפים למשל, חלק משמעותי מהשיקום הוא פעילות גופנית על בסיס יומיומי לאורך זמן, כדי למנוע מחלה חוזרת.
  • דיכאון – במהלך פעילות גופנית הגוף משחרר אנדורפינים שגורמים להרגשה טובה, ולכן נחשבת לחלק חשוב בהתמודדות עם דיכאון. כמובן שבמקרים של דיכאון, חשוב להיוועץ עם רופא או פסיכיאטר.

אז עכשיו זה רשמי – פעילות גופנית היא תרופה של ממש להרבה בעיות גופניות ומנטליות ויכולה לסייע לכם לשמור על התפקוד המוחי שלכם לאורך זמן.

אז קדימה – קחו בקבוק מים ומגבת, תנעלו נעלי ספורט וצאו לעשות ספורט.
תבחרו פעילות שאתם אוהבים – הליכה, טיפוס במדרגות, ריצה, פילאטיס, משחק כדור שאתם אוהבים או כל פעילות אחרת, וכבר תרגישו יותר טוב.

עוד באותו עניין

תפריט