ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש, תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל

שתפו

שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הודיעה לד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש, כי תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל. שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת סמלים וטקסים מירי רגב אמרה על הבחירה:

"אני נרגשת מהבחירה בד"ר הלה הדס להשיא משואה. ד"ר הדס, מנכ"לית עמותת אנוש – מסמלת במלאכת חייה את רוח האנושיות והשוויון.

ד"ר הדס עומדת מאחורי המהלכים החברתיים ותיקוני החקיקה למיגורן של הדעות הקדומות נגד מתמודדי הנפש בישראל. ד"ר הדס, עובדי עמותת אנוש ומתנדביה, עשו מהפכה של ממש בתפישה הציבורית וביחסן של הרשויות והפרטים כלפי מתמודדות ומתמודדי הנפש בישראל, שבעבר הוצאו לצמיתות מחוץ למחנה והיום פוסעים עמנו שלובי זרועות ולבבות.

סיפור חייה של ד"ר הלה הדס שזור בצמיחה מתוך המכאוב ובגבורת הרוח על פני השכול והאובדן. הלה היקרה, אני גאה בשורשייך ובענפים, שהצמחת במפעל חייך, ענפים, המניעים ומונעים על ידי רוחם הטובה של עובדות ועובדי העמותה והרווחה ושל מתנדבות ומתנדבים רבים, המעלים על נס את כל הטוב שברוח הישראלית."

השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות. בנימוקיה ציינה הוועדה, כי ד״ר הלה הדס היא מנכ"לית אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש. העמותה פועלת לקידום רווחתם של מתמודדי הנפש בישראל ולשילובם בחברה ותחת הנהגתה של הדס, הצליחה לקדם מהפכה בתחום זה בישראל בתחומי החקיקה, התעסוקה והדימוי הציבורי.

הלה היא נצר למשפחת עבו, משפחה יהודית שעלתה מאלג'יר לגליל ופעלה רבות לחיזוקו של היישוב היהודי בתחומיו. לפני מספר שנים איבדה את בן-זוגה ובתה שנפטרו בטרם עת ממחלה קשה;

מרגע זה החלה הדס לפעול למענם של אחרים מתוך מגמה לקדם את יחסה של החברה הישראלית לשונים ולמתמודדים עם מוגבלות. פעולתה מייצגת את היכולת לצמוח מתוך אובדן ואת יכולתם של יחידים וקבוצות לקדם שינויים חברתיים בישראל.

צילום: תומי הרפז

עוד באותו עניין

תפריט