ראשי / Blog / איך מפחיתים לחץ וחרדה במשבר מתמשך

איך מפחיתים לחץ וחרדה במשבר מתמשך

איך מפחיתים לחץ וחרדה במשבר מתמשך

שחשבנו שהקורונה מאחורינו, השתחררנו מהמגבלות והסרנו מסכות – הגיע הגל הרביעי.

כרמית סלע, עו"סית קלינית ומנהלת חירום וחוסן באנוש, מציעה כלים פרקטיים להקלת הלחץ והחרדה:

• הקורונה נשארת איתנו ולכן, אנחנו צריכים ללמוד לחיות עמה ולא להישאר בציפייה דרוכה לכך שעוד רגע היא תחלוף.
• התמקדו במקומות בהם יש לכם שליטה ונסו לשחרר במקומות שבהם אין לכם שליטה. למשל, אם אתם נמצאים בבידוד נסו לנצל את הזמן לנוח, לארגן דברים ולעשות דברים שלא היה לכם זמן אליהם.
• היו אקטיביים – עשו פעילות גופנית, יצירה או האזינו למוסיקה.
• שימרו על חשיבה חיובית והומור.
• המעיטו בתכנים מעוררי חרדה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות.
• הוסיפו פעילויות עם תוכן שעושה לכם טוב: סדרות קלילות, מפגש עם חברים, יציאה לטבע, נשימות.
• בהיעדר מסגרות חינוכיות תכננו מראש סדר יום והזכירו לעצמכם כי מותר ורצוי להיעזר בסביבה.
• גם אם נמנעים מהתקהלות, היפגשו במעגלים קטנים ושמרו על קשר באמצעות הטלפון והרשתות החברתיות.
• שתפו אדם קרוב בתחושות שלכם – כל רגש לגיטימי ועצם השיתוף מסייע.
• אם אתם חשים שהמצוקה לא עוזבת – פנו לעזרה ובקשו תמיכה.

אנחנו באנוש ממשיכים לתת שירות למתמודדים, תוך שמירה על חוסן ומוגנות בקרב מקבלי השירות, בני המשפחה, המתנדבים והעובדים.
מרכז המידע שלנו: 074-7556155 | info@enosh.org.il
(המרכז אינו קו חרום)

תאריך: | מאת: צוות אנוש