ראשי / כתבות תוכן / מתנה לעובדים שהיא גם תרומה לקהילה- הטרנד החדש

מתנה לעובדים שהיא גם תרומה לקהילה- הטרנד החדש

מתנה לעובדים שהיא גם תרומה לקהילה- הטרנד החדש

לתת לעובד – לתת בחזרה לקהילה

יותר ויותר חברות במשק הישראלי נוהגות לצרף למתנה הגדולה לחג גם מתנות שנרכשו דרך עמותות ומטרתם להעניק בשם העובדים תרומה לקהילה.

בשנים האחרונות עולה בהתמדה מספר העסקים והארגונים שמרגישים צורך אמיתי לתת בחזרה לקהילה ולהעניק תמיכה כלכלית, לצד התנדבות וסיוע לעמותות רבות ברחבי הארץ.
עם התגברות המגמה אנו עדים גם לעלייה בהיקף המתנות הנרכשות לעובדים בימי חג ובכלל המיוצרות ע”י מתמודדים בעמותות רבות.
לצד המתנות המסורתיות הנרכשות מידי שנה, מנהלים ומנהלות משאבי אנוש בארגונים רבים מבקשים לצרף למתנה הראשית גם מתנה ייחודית, לרוב כזו שיוצרה בעבודת יד, על מנת להעמיק את הקשר לקהילה וכמובן גם לתמוך באותן עמותות.

לדברי שושי ריפשטיין, מנהלת משאבי אנוש בעמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, השנה נרשם גידול משמעותי ברכישות של מתנות בעבודות יד שנעשות ע”י מתמודדי העמותה
“אנחנו מקבלים פניות מארגונים רבים שרוצים להוסיף למתנה הראשית שהם מעניקים לעובדים, עוד מתנה קטנה בעלת מסר אישי, ייחודי ומקורי והכי חשוב- כזו שנעשתה ע”י מתמודד”, לדבריה המתנות המסורתיות כמו תלושי חג וכסף הן עדיין המתנות המועדפות ביותר, “ברוב המקרים שהארגונים פונים אלינו זה כבר אחרי שהם רכשו את “המתנה הגדולה” וכעת הם מחפשים תוספת עם משמעות, כלומר מתנה שטומנת בחובה לא מעט ערכים כמו נתינה, סיוע ועידוד המוצרים המיוצרים ע”י מתמודדים בעמותות רבות”.
לשאלתי האם יש מתנות שמבוקשות יותר ע”י עסקים וחברות היא עונה שהדבר משתנה בהתאם לאופי המתנה: “בחגים אנחנו רואים יותר ויותר רכישות של מוצרים ייחודיים לבית ולמשפחה לעומת זאת במתנות לימי הולדת, מתנות קליטה לעבודה או אפילו מתנה לרגל קידום בעבודה, הדגש הוא יותר על מתנה אישית שלרוב מכילה כיתוב משעשע או מרגש”.
גם מצד החברות והארגונים בישראל עושה רושם שהדבר דומה. בשיחה שערכתי עם לירון אלבס, מנהלת תחום רווחה בחברת הייטק גדולה- הרצון להפתיע, להיות חדשניים לא פוסק אף פעם. “יש אצלנו בדיחה בחברה”, מספרת לירון, “שאת המתנות לראש השנה מתחילים לחפש כבר בפסח ואת המתנות לפסח מתחילים לחפש כבר מראש השנה- בכל חג או רכישת מתנות מרוכזת אנחנו שוברים את הראש איך להפתיע ואיך לחדש” היא אומרת שבניגוד לשנים עברו בהן אנשים הסתפקו בתלושים או בכסף כיום המודעות גדולה הרבה יותר. “בעידן של היום שאנשים חשופים לדברים וחידושים מכל העולם קצת קשה להפתיע ובדיוק בגלל זה המגמה אצלנו בחברה, וגם בהמשך לבקשות מפורטות מצד העובדים, היא לחפש את המתנה המיוחדת, המתנה שמישהו ישב והכין אותה ועצם הרכישה היא סיוע עצום לו ולעמותה בה הוא פועל” לירון מסכמת את הדבר במשפט אחד “לתת לעובד להרגיש שהמתנה שהוכנה בשבילו היא בעצם גם מתנה למישהו אחר”.

אם אתם חושבים על מתנות מקוריות וייחודיות לעובדים לימי החג , לימי הולדת או לכל מטרה אחת ייתכן שרכישת מתנות שמיוצרות ע”י מתמודדים הן פתרון נכון עבורכם. מתנה שבעצם רכישתה מסייעת להמשיך ולהעסיק מתמודדים בסביבה תומכת ובריאה וכמובן לשלבם בקהילה.

אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש הוקמה במטרה לסייע למתמודדים עם מגבלה נפשית להשתלב בקהילה. כל המוצרים בחנות האונליין – אנושופ,  מיוצרים במרכזי התעסוקה של העמותה – המאפשרים למתמודדים לייצר הכנסה נוספת, להשתלב בקהילה ולחיות חיים מלאי משמעות.

הרווח ממכירת המוצרים – מועבר ישירות למתמודדים.

 

 

מוזמנים להתרשם ממגוון המתנות המקוריות – www.enosop.co.il

 

תאריך: